Translate

Wednesday, May 12, 2010

[ mak..soklan lain pliss.. ]


.
masa cuti lama kat kampung. kena la masuk dapur..masak apa yang patut..biasa laaa..takkan nak goyang kaki nengok tv kot kalo dah balik umah. skali aku punya mem kasik soklan..

"kamu nih...bila nak kawen?? cer nengok orang lain tu..dah beranak pinak dah.. ini idak..dok horey sana...horey sini..ngelejang* jek koje nye.. "

wah kannn...

punya lah ribu ratus juta soklan lain boleh tanya..itu jugak yg dia pilih..

"kawen?? haa..besok orang kawen.. eh..malam ni la... ok..malam ni orang kawen ek..nanti orang pi cari bakal hasben kat kedai. kot² ade jual longgok...sekilo berapa agaknye ye.."






.......................nasib baik pisau tak tercacak kat belakang... fuhh...


*ngelejang = jalan², berpoye²

28 pengkomeng:

Zulfadzly said... Best Blogger Tips

hahaha..tau kamu libang libu yer..
kalau udah mak miker menanyer maknenyer mmg dia mengharap benor ler tu..

dia pon nak juge merasa main kejor2 dgn cucu kelilin romah..

Boy said... Best Blogger Tips

heppp! mak kata kawen.. kawen.

Anonymous said... Best Blogger Tips

haha g jejalan je ye..

hanie bila nak kawen muahaha... lari jgn kau lak yg cacak pisau kat aku :)


aku ^OCEAN^

sepet said... Best Blogger Tips

tu soklan wajib gua syak..utk gadis2 yg chumel2 mcm kte...

bhahhaaa..

tasekM said... Best Blogger Tips

nnti la aku gi tanya laki dak anim kot2 dia nk kawen 2...

laki dak anim la aku tanya... laki aku, aku tak nak tanya...

hahaha...

;p



.

citahrudin said... Best Blogger Tips

best2..kalu aku jadi cekgu sekulah, aku bg rait kn jwpn ko tu

alhariesz said... Best Blogger Tips

bukan setakat pisau tercacak....

aku terbayangkan cite KungFu Hustle....yg makcik terer tu.. hikmat ngauman singa tuh...PERGHHHHHH

hajat mak beb, kena tunaikan tu...agaggagagaa :D

*sedap plak dengo slang makcik...

enassempoi said... Best Blogger Tips

mak dah nanyer tu.. renti2kan lah tabiat ngelejang tu... hahaha...

meh2 join the club.. "kelab dah kawen tapi bujang"...

mmuuuhahhahahahaaaaaa....

Yunus Badawi said... Best Blogger Tips

teringat lagu 'Cari Jodoh' kumpulan Wali.

Ko buatlah pengumuman. Untung2 ramai yg masuk nama. Silap hari bulan laki si tasek pun ada sama wakaka

Nerzhul said... Best Blogger Tips

cari kat kedai hok juai longgok tu takut dapat hok tak molek. gi cari kat surau ke masejid ke. insyaAllah kehkeh.

mirachantek said... Best Blogger Tips

ko umo bape yek?

aku i yang baru nak masuk 20 bulan 10 pun org dah tanya kawen tau! meneruskan tradisi kawen awal dlm family katenye.
ceeiiittt,

*~ aRaBeLLa ~* said... Best Blogger Tips

sama la kite noks...

ezam said... Best Blogger Tips

org pompuan mcm bunga.....kolo proses fotosentesisnya dh sampai seru..layulah dia....


org laki mcm kelapa..makin tua makin pekat santannya..kolo buat cendol uiiiiii terangkat semuanya...


renung2kan dan selamat melahar~

jo said... Best Blogger Tips

kawen? apa tuh?
hehehe...

Mimie.Candy Cane said... Best Blogger Tips

mak lu memang memiliki kesabaran yang tinggi dengan anak songeh cam lu ni..hahahaha

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said... Best Blogger Tips

jangan derhaka kat mak....

[dalam hati mesti tak sabaq nak tempah baju kawin blink2....kuikuikui]

Wanie-san said... Best Blogger Tips

iksh2...
ni bakal2 anak derhaka ke??mak tanya beberapa patah je..die balas beribu2 juta lemon limau nipis patah perkataan....iksh2...=p

J@J@ / Bini The Rock said... Best Blogger Tips

"apa yg mak usulkan..ko kena ikut! jgn lawan..
kata nak jadi anak solehah..kan??"

hehehhe!

aku tak sabo nak bagi adiah kawen ni..klu dlm bln 5 taun ni ko menikah, aku bg adiah peti ais 5 pintu..

tapi..
klu lepas bln 5...aku kasi tuala Good morning jer utk ko laki bini...

hohoho!!!

(pssttt!! jgn kawen bln 5 ni..kopak aku wehh!)

xD

h a n i e said... Best Blogger Tips

zul:
cih..kamu ni. tapi mak teman idak le sampei pasang cadar pengantin dlm bilik mcm kome tu..wakakakaka!!




boy:
alaaaa...kena kawen ke..kalo tak nak?



ocean:
ko nak rasa jadi umpan ikan paus tak?



sepet:
kannn...susah betul jd comel cam kita ni kan..hahah




kak tasek:
nk bermadu ngan anim?? tak payah la kakkk..garang mcm singa tu..hahahaha!!

pis anim!!




citah:
bg rait jek? koman2 bg la anggur 2 kilo..




alhariesz:
ish..slang perak mmg sedap pun. kamu nk belajo ke? ke makwe kamu org perak ni...ecehh..usah le memalu pulakk..




ena:
ape brg kl dh kawen tp still "bujang". tak thrill langsung! baik tak yah kawen..hahahahaha

h a n i e said... Best Blogger Tips

y.b:
wakakakaka...jgn yb,..kak tasek ade ilmu kuntau tu..kang tak pasal2 masuk spital kang..



nerzhul:
ye la jugek kan..nanti le koi cube nengok2 kat mesjid awana ni..kot le ade calon2 nye..ye dok.. hahahaha




mira:
aku menten 17 forever.. hahahaha!



cieyla:
gamaknye mmg ibu2 nih..soklan nye sepesen je kan noks..



ezam:
tapi kalo lelaki..makin tua makin ganyut..mcm birah keladi. gataiiiiiii..

h a n i e said... Best Blogger Tips

jo:
ntah. wa pun tak berapa nak pasti menatang apakah itu. masa belajo xde dlm silibus.




mimie:
tu baru songeh wa...dia punya ilmu lu tak tau lagik..jenuh wo nk tepis..




yanie:
yg nk p tempah baju lip lap lip lap tu....nk p kawen ke nk p dangdut??




wanie:
ish..tu bkn derhaka. tu prektis utk presentation..hahahaha!!

h a n i e said... Best Blogger Tips

jaja:
wakakakaka!! kannnn...dan2 la kopak segala. ko jaga..nt aku nk request yg bukan2 sbg adiah..baik ko simpan duit dr skrg..hahahaha

farwalis said... Best Blogger Tips

kahwin bestttttttttttttttttttttttttt

h a n i e said... Best Blogger Tips

farwalis:
ko tu sunat pun belum..jgn nk mengada2..

hahahahaha!

KeJoRa said... Best Blogger Tips

mak ko dah ngidam menantu baru tuh..

hahahaha

wa23r said... Best Blogger Tips

kawen..jgn xkawen...kn cr calon cpt2 tu..

.mek.mizah. said... Best Blogger Tips

kan sonok kalau ade jual longgok. adeh. mane nak cari eligeble husben ni!! :(

h a n i e said... Best Blogger Tips

kejora:
hahahaha...xpe jue...menantu pompuan dia takdek lg. aku nk suh adik aku kawen cepat2 lah..hahahaha




wa23r:
hahaha!! kot nk mencarinye senang mcm nk beli megi..dh lame wa kawen weh..



mek.mizah:
kihkihkih..bak kata nerzhul..cuba cari kat mesjid..cube la.. :P