Translate

Monday, August 16, 2010

[ k.o.p.i ]

kerana kopi.
kita bertemu di outlet hijau putih tepi pintu utama.
saya memang gilakan kopi. awak juga.
kita saling bertukar senyum. tak lebih.
tapi acap kali bertemu bagai menjanjikan sesuatu.
persahabatan dalam aroma kopi. ya..aneh.
tapi kita gembira. kan?

hingga satu hari..awak muncul dengan wajah sugul. mata layu
perlahan awak hulur. kad.

untuk saya?
awak angguk.

saya buka. owh..kad kahwin.
awak punya?
awak angguk. lagi.

tiada bicara. diam. bisu
akhirnya..tahniah. semoga bahagia.
saya ucap berserta senyuman semanis gula
tapi awak balas dengan ekor mata
pandang muka saya pun awak tak mahu
dan petang itu berakhir seperti tak selalu-selalu
muram.

sebelum pergi..awak beri soalan
"kenapa lambat sangat awak muncul dalam hidup saya?"

saya diam.
tak boleh bersuara.
cuma hati yang berkata-kata..

"saya telah bertemu dengan orang yang salah sebelum bertemu awak. saya cuma lambat sikit...kenapa awak tak tunggu saya?"

fuuuhhhh ♥
pic lebai gugel punya

32 pengkomeng:

Ju Asu Ra said... Best Blogger Tips

kak cho....apakah yg terjadi?

-•»Á®ÐZMÀ®Ñ«•- said... Best Blogger Tips

jodoh ngopi dah terlepas..
pas nie try ngetea lak..

kalau dah sampai jodoh tu ader laa..

Mimie.Candy Cane said... Best Blogger Tips

eh...ape cer? lu tanak sharing2 ngan wa ke?

CikLilyPutih said... Best Blogger Tips

ermm kenape plak nie. cuba citer sket tau

macha_sezs said... Best Blogger Tips

mungkin jodoh dengan fresh oren. mahal sikit. think positive k kak.

Arief Arf said... Best Blogger Tips

adakah ini kisah benar?
oh soooo tragic!

hahaha

X)

ezam said... Best Blogger Tips
This comment has been removed by the author.
Anonymous said... Best Blogger Tips

hrmmmm...itulah awak,kemahen lagik asal deting je nk kt tempat ijou putey....starbak lah tuh....gedikkkkk...fasaha sandaha sangat lah awak nie...dapat naek helikopter tak????....eh tercarot pula......hiks......rilek lah awak.....jejai bukan seekor....awak pon bukanla tak cantek...sekali pandang mcm luna maya (grrrrrr) dua kali pandang eh ben ashaari ke ni.....kah kah kah.....eh melalut pula....tapi awak tatap chomeyl taw...jadi jgn sedey2...setakat kad jemputan fotostet apalah sangat kan....baideway esok lusa kalo dh ade yg berkenan di hati jangan sesekali minum kopi starbak lagi taw.....kali ni kolo deting dgn teman baru tapau je kopi dari rumah kopi kapal api...BETOL2 KAW....hamekkkkk....kot dia feel2 nk carik awek laen,awak jeling je sambil pegang mug berisi kopi itu sambil lentik2 kan jari dan angkat2 kening....pasti si dia kecut telor asin dan setia bersama awak.....ek.....jangan kopi power root plak...nanti dia menang motosikal daan rempit tinggalkan awak.....ermmmm...panjang lebar saya membebel ni...dah mcm abg ben plak *sambil pelok tubuh*...ok lah nk sahur dulu..maya karin dh suit2 saya tuh nk ajak sahur sama...nama je miss J tp body aummmmm mcm anak dara...ok la...babai ye awak...jgn sedey2 taw...kalau awak sedey saya poon nk sedey...kang terbatal plak puasa terjilat air mata....chill ok.....

supiyan bin sukidin said... Best Blogger Tips

hrmmmm...itulah awak,kemahen lagik asal deting je nk kt tempat ijou putey....starbak lah tuh....gedikkkkk...fasaha sandaha sangat lah awak nie...dapat naek helikopter tak????....eh tercarot pula......hiks......rilek lah awak.....jejai bukan seekor....awak pon bukanla tak cantek...sekali pandang mcm luna maya (grrrrrr) dua kali pandang eh ben ashaari ke ni.....kah kah kah.....eh melalut pula....tapi awak tatap chomeyl taw...jadi jgn sedey2...setakat kad jemputan fotostet apalah sangat kan....baideway esok lusa kalo dh ade yg berkenan di hati jangan sesekali minum kopi starbak lagi taw.....kali ni kolo deting dgn teman baru tapau je kopi dari rumah kopi kapal api...BETOL2 KAW....hamekkkkk....kot dia feel2 nk carik awek laen,awak jeling je sambil pegang mug berisi kopi itu sambil lentik2 kan jari dan angkat2 kening....pasti si dia kecut telor asin dan setia bersama awak.....ek.....jangan kopi power root plak...nanti dia menang motosikal daan rempit tinggalkan awak.....ermmmm...panjang lebar saya membebel ni...dah mcm abg ben plak *sambil pelok tubuh*...ok lah nk sahur dulu..maya karin dh suit2 saya tuh nk ajak sahur sama...nama je miss J tp body aummmmm mcm anak dara...ok la...babai ye awak...jgn sedey2 taw...kalau awak sedey saya poon nk sedey...kang terbatal plak puasa terjilat air mata....chill ok.....

ezam said... Best Blogger Tips

apa2 aje orang atas ni.......(xbley delete anon tu ek bila dh post ek????)

h a n i e said... Best Blogger Tips

koq:
buat drama sedap jgk kan..keskeskes




ardzmarn:
moh ngeteh...hhahahaha
insyaAllah... ;)




mimilk:
takmau..bley??
hahahahaha...

ini sekadar romansa picisan di bulan ramadhan lah! :P





ciklilyputih:
heheheh...xde ape lah yang.. sekadar entry.. =)




macha:
kalo mahal..dia kena espresso.. alamak..kopi jgk..hahaha

h a n i e said... Best Blogger Tips

arief:
kalo tragic..yu kena sedih lah yang..gelak apsal? hahahahaa... :P




anon/supiyan/ejam timun bernenen:
hahahahah sadap yuuuuuu!!

citahrudin said... Best Blogger Tips

x buleh blah tgk kakang punya komen..gaya nak buat karangan..feeling bdk skulah r tu..


p/s ~ kopi ialah harum

zulfadzly said... Best Blogger Tips

hahahahaha..parah sgt dah wak ejam ni..ni semua gara2 timun bernenen..



hanie..kalau kopi awak bercampor kacip petimah mesti dia tergoda..cubalah yer.

jo said... Best Blogger Tips

eleh...yeke....
kalu takmo sharing ngan mimie meh sharing ngan aku meh...jangan la malu-malu...

h a n i e said... Best Blogger Tips

citah:
biasa lah citah...org tua mmg gaya gitu..hahahahaha

*smbil nyanyi lagu atasinchi*




zul karipap:
over dose timun bernenen la tu...hahahahah

kacip fatimah?? pehhh.. ngaahaha




jo:
cesss..mmg tak ade ape lah...
*muka inesen*

amecam? :P

Rozita said... Best Blogger Tips

eh..kisah benar ke ni? syedihnya..

GaDis CoMeL said... Best Blogger Tips

mungkin jodoh pada hayat akan datang.


(copy ayat dalam drama cina)

♥ Vee Violet ♥ said... Best Blogger Tips

hye dear...
check out this...
=)
http://vee-midastouch.blogspot.com/2010/08/bbq-dinner-16-oct-10.html

h a n i e said... Best Blogger Tips

kak rozita:
alaa...jgn sedih2 kak... :P




gc:
wa cari cinta fresh orange pulak.. bak kata macha..hahahahah XD




vee:
heee..nice activity vee..tp mcm xdpt nk join jek yang..huhu

tasekM said... Best Blogger Tips

dan tiba2 plak aku terdengar2 lagu ku tunggu janda mu.




.

frwls said... Best Blogger Tips

kahkahkahkah. TasekM hampeh lagu tunggu janda!


errrr...baidewei. rileksssss...selamat berbuka

sepet said... Best Blogger Tips

adakah kita? yang terlambat?? atau memang dah tertulis tiada jodoh antara kita??


(sama plk kisah dongeng)

h a n i e said... Best Blogger Tips

kak tasekkkkk:
patut jd ku tunggu duda mu..hahahahaha :P





caki:
ko jgn terpengaruh sgt dengan kak tasek tu..lebih ke ayah pin dia punya ajaran..hhahaha




sepet:
snang je...tak de jodoh..hehehehe

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said... Best Blogger Tips

kopi janda /kopi jantan

h a n i e said... Best Blogger Tips

brutalsolo:
kopiko...hohohohorlicks.. :P

k.e.r.i. said... Best Blogger Tips

mana ko copy entry ni?

Hamzah Ian said... Best Blogger Tips

ho ho ho... bile membesar degan kopi

Wanie-san said... Best Blogger Tips

starbuck ke coffee bean kak?
minum nak air mahal2!bluweek!

h a n i e said... Best Blogger Tips

keri:
cesssssss...original lah!
dengki la tu..kann,,,




hamzah:
tp wa ni dh terlebih beso..haha




wanie:
ehem..bila lg nk nikmati idup..hahahah

Linglung said... Best Blogger Tips

dah tak jodoh apa nak buat..hehe..sabau ya derr

alhariesz said... Best Blogger Tips

banyak lagi kedai kopi lain cho... luaskan skema pemilihan...