Translate

Tuesday, April 03, 2012

[ sungguh aku teracun dengan Negeri 5 Menara ]


"orang berilmu dan beradab
tidak akan diam di kampung halaman
tinggalkan negerimu dan merantaulah ke negeri orang
merantaulah..
dan kau akan dapatkan pengganti dari kerabat dan kawan
berlelah-lelahlah..
manisnya hidup terasa
setelah lelah berjuang"
- Imam Shafii - 



p/s: setelah Andrea Hirata membuatkan aku iseng dan mabuk kepayang, kini Ahmad Fuadi membuatkan aku semakin berani mengejar mimpi. dan Ranah 3 Warna membuatkan hati ku jatuh berkeping-keping. aku rindu Abah. Al-fatihah

8 pengkomeng:

alhariesz said... Best Blogger Tips

AL-Fatihah buat arwah. semoga tenang di sana. amin.

tasekM said... Best Blogger Tips

alfatihah.

aku dh beli buku ni tp haram tak berbaca lagi..



.

gadisBunga said... Best Blogger Tips

al fatihah.

negeri tu kat mana? aku blur~

hanie said... Best Blogger Tips

@alhariesz

aminn... ^^

hanie said... Best Blogger Tips

@tasekM

bace la kak.. best!!
kdg heran kenapa la dekat malaysia byk novel cinta tah hapa hapa dr yg mcm ni.. huhu

hanie said... Best Blogger Tips

@gadisBunga

hahahaha...dia kan merujuk pada menara yang ada dekat US, Cairo, Madinah, Indonesia.. err..satu lagi.. aku terlupa kat mana.. belah afrika kot..

tmpt yg sahibul menara nak pergi.. ;p

Irfa said... Best Blogger Tips

jalan2 tgk tpt orang banyak benda boleh tgk dan kutip ;)

Shukri Mohd Ali said... Best Blogger Tips

nantikan novel terakhir dari trilogi ini...yang tajuknya ada nombor 1 :)