Translate

Friday, April 13, 2012

[ wa dah agak dah..benda ni mesti jadi punya! ]

sebelum keluar rumah..tergerak hati nak check air, bateri, whatever segala natam..
tapi lepas tu mari rasa malas.. biasalah..
perangai pesen "ahk.. ok punya lah tu" memang tak senonoh sikit..

sekali kau.. hambek!
padan muka diri sendiri..
tengah-tengah hari panas..jammed pulak..
temperature naik mendadak!
mula-mula ingat kenapa la kereta rasa panas macam sauna
air-cond buat hal ke? sekali tertengok ke temperature..
nah.. dah jadi macam ni..

pakcik gugel punya gambau

nasib baik memang dah sediakan air sesiap dalam kereta
tunggu enjin sejuk..lepas tu baru isi
hambik kau! nasib tak kering kontang..
kalau tak.. mau berasap kereta aku!
itu satu hal.. tank bocor pun aku takut juge...
jauh lagi tu nak balik rumah!

jadi pengajaran nye..terutama untuk makwe-makwe
selalu-selalu la check kondisi kereta anda
kalau jadi hal macam ni.. tak ke naya!

sekian pesanan khidmat masyarakat. kakaka

14 pengkomeng:

tasekM said... Best Blogger Tips

kalau aku celah mana nk bubuh air pun tak tau.

kah kah.



.

alien said... Best Blogger Tips

hehehe,
biasakan cek air radiator seminggu sekali.

jedi said... Best Blogger Tips

hahhahaha....len kali cek dulu...hahhaha

ARIPSAMAT said... Best Blogger Tips

gua pesen lelaki macho selalu termiss nak cek...aishhhh

Firol said... Best Blogger Tips

ada masa check pun leh kene...nasib

Janggel said... Best Blogger Tips

ni kest temp naik haritu la ni??? nampat tepi jalan tu.

ubi said... Best Blogger Tips

aku da lame x check.. minx la kete aku kondisi ok lg.. erm

hanie said... Best Blogger Tips

@tasekM

hahahaha!! aje nye melamporrrr...

hanie said... Best Blogger Tips

@alien

ai is malas. yu tolong check kan.. pelisss *batting eyelashes*

hanie said... Best Blogger Tips

@jedi

kemain ko gelakkan aku kannnn..takpeeeee ;p

hanie said... Best Blogger Tips

@ARIPSAMAT

haaa..ni lah dia..pesen suka dok buat jammed kat tgh jalan..

eh? larikkk... hahaha

hanie said... Best Blogger Tips

@Firol

kannnn.. kl dh katanya nasib tak bagus.. mmg tak buleh elak.. haihh

hanie said... Best Blogger Tips

@Janggel

helehh..pacik pentipu! hahaha

hanie said... Best Blogger Tips

@ubi

lu jgn mcm2 weh..baik pi check
untuk kesejahteraan sendiri juge weh..