Translate

Tuesday, October 02, 2012

[ untuk seorang teman ]

“..kerja Tuhan tidak boleh diramal...nasib, usaha dan takdir bagaikan tiga bukit biru samar-samar yang memeluk manusia dalam lena..”- Andrea Hirata

Kawan,
hidup umpama sebuah jalan yang rahsia. tak tahu mana arah penamatnya. Tuhan itu punya rancangan terindah dan sempurna untuk setiap hambaNya. dan kita, jangan pernah lelah untuk terus berusaha. ^^

“Pesimistik tidak lebih daripada sikap takbur mendahului nasib.”

9 pengkomeng:

alien said... Best Blogger Tips

saya komen je, bukan pengkomeng..
haha

k.e.r.i. said... Best Blogger Tips

gua pun rasa nak komen, tapi tak tahu nak komen mende.

HAHAHAHA

gadisBunga™ said... Best Blogger Tips

kite hidup dalam rahsia kan?

ardzmarn said... Best Blogger Tips

gua dah nak paham dah apa yang lu tulis tu.. tup tup masuk perkataan pesimistik pulak.. terus jadi tak paham.. terus gua rasa mistik.. terus gua google meaning.. terus paham..

oleh itu teruskan dengan sikap yang optimistik dan hindari dari sikap pesimistik.

.

hanie said... Best Blogger Tips

@alien

*baling selipar*

hanie said... Best Blogger Tips

@k.e.r.i.

lu kalau tak jadi peng-troll berjaya tak buleh eh mat keri? hahahaha

hanie said... Best Blogger Tips

@gadisBunga™

yup..selalu berteka2.. kan? ;p

hanie said... Best Blogger Tips

@ardz marn

lu ade rasa nak jadi stik medium rare tak man? hahahaha

haa..betul dah tu..

Lily Riani said... Best Blogger Tips

well said....