Translate

Monday, January 25, 2010

[ eee...besarnye kambeng ]

dulu..masa abah mula-mula beli dan bina rumah dekat kawasan tanah lot tu..memang la sedikit seram. jiran pun tak berapa nak ada.. tanah pulak selang 2 lot dari kaki bukit. tak ke seram tu. bila malam mula terbayang yang bukan-bukan. kena pulak konsep bilik kecik kat luar rumah. heh...jangan harap la aku nak keluar. sakit perut cemana pun..sanggup aku tahan sampai pagi.

tanah sebelah masih kosong. tak de orang beli lagi. yang ada lalang yang tinggi sampai pinggang. nak main sorok-sorok..tak berani pulak. mak dah psiko baik punya..ada ular sawa besar dalam tu. tak cukup ular sawa...mak kata ada jerumun babi. kalau kena sodok, buleh mati.

satu petang..anak jiran selang 4 lot datang rumah. ikut mak dia datang bergosip. tengah sedap-sedap borak..budak tu tanya mak aku..

" *pah..aritu keme nengok banyak beno kamben kat utan lalang tu..pah bela kamben ke? beso-beso jek."

mak aku kerut dahi. tak pernah-pernah mak aku bela kambing. kalo kerbau ade la. abah aku punya.

"hish kamu ni. merepek aje. mana ade pah bela kamben.. keghobo* ade la. takkan la keghobo ngan kamben kamu tak kenal?"

budak tu tak puas hati.

"ade laaa..petang semalam keme baru nengok. ade 5 eko. itam-itam. eee..beso-beso ya kamben pah.... "

semalam??

mak aku dah start gelak.

"itu bukan kamben....itu babi hutan!! tengah korek cacing! kamu buat la..kejo dek babi tu baru kamu tau"

"laaaaa....babi ke..keme ingat kamben....."


....aku cari jugak..tang mana yang sama kambing dengan babi....




[sila baca dengan loghat perak]
*pah = opah
*keghobo = kerbau

25 pengkomeng:

Farid Fernandez said... Best Blogger Tips

nak taw apa yg sama???








kening dia...

Jard The Great said... Best Blogger Tips

aahaha... ku sokong komen si farid

fiD said... Best Blogger Tips

lol, xkan xde beza kot, isyyyyy

Mimie.Candy Cane said... Best Blogger Tips

kalo aku jadi mak ko kan,aku jawab macam ni.

"mane ade kambing? nanti bile2 kalo nampak lagi,pegi dekat sikit tgk betol2 ,lepas tu bagitau balik"


**kalo tak kena sondol la..hehehe

Tijah said... Best Blogger Tips

wuishhh! kecit ati kamben tau. terasa terhina disittew

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said... Best Blogger Tips

cian kamben....
kena saman malu nih....

hahhahhahha

Lifesaver said... Best Blogger Tips

babi hutan dari jauh kelihatan seperti kambing kah?

Kejora said... Best Blogger Tips

kaler deme same kot?..
hahahahahaa...

hanie said... Best Blogger Tips

farid:
ko pernah mengkaji kening kambing ngan babi ke? pehh...kagum..kagum..



jard:
terpengaruh ngan dkayah farid budak jard ni...hahah



fid:
ala..bdk kecik...jgn2 ko dulu..unta pn kata zirafah tak..? hoho



mimie:
ahk..sb tu la ko tak jd mak aku. kejam kemahen..



kak tijah:
kan kak....tetiba di kata najiss mughallazah...



yanie:
rasanya kambing tu malu nk mengaku kambing lah.



life:
berkaki empat jugak ape...hahaha

hanie said... Best Blogger Tips

kejora:
muahahaha..kaler itam kelabu2...tu agaknye dia kompius tu..

~0~ said... Best Blogger Tips

hahahah....babi utan tue hensem cam kambeng kot...

enassempoi said... Best Blogger Tips

buat 'kamben' panggang...

hahaha...

yukkksssssss!!!!

tasekM said... Best Blogger Tips

keghobo. hahaha...

ai like the word.

perak ori.

ha ha.



.

hanie said... Best Blogger Tips

~0~:
kambeng hensem ke? yg aku tau...lelaki yg ade goatie..itu sgt sweeeettttt :P



ena:
ko ngidam nk mkn yg tu ke na?? wakakakakakak XD



kak tasek:
atenye kak..org kuale.. harus le ckp bunyik perak ori..ye dok..

Liliyuli said... Best Blogger Tips

tang mana ek sama tu? aku pun konpius..haizz

hanie said... Best Blogger Tips

liliyuli:
farid kata tang kening. babi ade kening ke?

jo said... Best Blogger Tips

haha...
gua nak tusen bahasa perak dengan lu lah!

ezam said... Best Blogger Tips

gile terang nk baca entry nie.....font yg cukup jelas...ohohohoho..



nape vavi di samakan kamben????

sian okeh..apo lah mokcik tu...seb bek tgh gosip tak kena oink.oink...

Lelaki Autumn said... Best Blogger Tips

dah lama tak dgr org sebut keghobo. hehehe

Anonymous said... Best Blogger Tips

hahaha lawak2... nasib baik die tak p peluk kambeng tu..!
klu tak....... hahahaha

lyd

a.k.u.p.e.n.t.o.i said... Best Blogger Tips

owh...lu bdk kuale....kt mane?

hanie said... Best Blogger Tips

jo:
hah..buleh. utk intro..lu kena belanje wa anggur xde biji 2 minggu. amecam?



ezam:
bkn makcik tu..anak diaa...



L.A:
hahah..dh masuk kategori rare dh tu..



lyd:
kl x....mkn pulut kuning tak pun bubur kacang la aku..ade tahlil kan..yeba yeba.. hahaah



pentoi:
wa kat pdg rengas. lu bdk kuale jgk ke?

Mazru Majid said... Best Blogger Tips

ahahaha..

gone jiran aok te..kambing ngan babi utan pun x kenei...heheheh

Anonymous said... Best Blogger Tips

haipp mulut dak hanie ni.... zip kang.. hahahahah

lyd

hanie said... Best Blogger Tips

mazru:
hahah ntoh la dia te..padahal rupe punya la jauh beze..agaknye ayam pun dia kata itik..hahaha



lyd:
hahahaha..weh..bila nk buat party pompuan jomblo lg nih..lame x lepak2..karok moh..