Translate

Friday, February 10, 2012

[ siri geli hati di South Korea: episod Busan ]

ok. tak tau bila entry koriya nih nak siap. tak de spirit nak taip. lagi pun wifi dekat rumah bukan main buat perangai.

memang kalau nak kira..banyak perkara menarik yang berlaku kat kami masa trip ke Korea aritu....tapi antara peristiwa yang paling aku ingat bila kami kesesatan dalam nak cari Blue Backpackers Hostel di Busan.

jalan punya jalan sampai tak tau kat mana. kemudian kami nampak la dengan satu kedai dobi. macam cerah masa depan je nak tanya arah tuju. ok..giliran aku pulak masuk tanya.fuh..bismillah.

aku:
annyeonghaseyo ahjumma
hi, makcik

ahjumma:
ne, annyeonghaseyo
yee, hi

aku:
ahjumma...yeogi..[tunjuk alamat dekat skrin henpon] eodie issseubnikka?
wahai makcik..sini....ni dekat mana?

ahjumma:
[pandang aku. ambik phone] yeoboseyo? yeoboseyo?
 hello? hello?

aku:
ani ahjumma.. yeogi..yeogi.. eodie issseubnikka? [sekali lagi aku tunjuk skrin henpon]
 bukan makcik..ni sini ni..kat mana?

ahjumma:
[ambik phone] yeoboseyo? yeoboseyo?!
hello? hello?!

aku:
[terus rasa nak hentak kepala dekat mesin basuh. ni agak2 berdosa dak kalau aku cekik makcik ni? tekanan perasaan betul.]
address..address..
makcik...wa tanya alamat tu kat mana..alamattttt...bukan suruh jawap taliponnnn!!!

ahjumma:
[bagi balik henpon sambil letak jari secara cross kat mulut. tanda taknak cakap apa2 dah]

aku:
ne.. kamsahamnida
mekasih la makcik oiii

kalau ikutkan hati..memang aku lipat ahjumma tu sumbat dalam mesin basuh dia! --; ke aku yang salah ayat tanya?

fell in love with Busan
Busan..wa pasti datang balik. tungguuuu...

ahjussi in Busan port, near Jagalchi Market
berdekatan Jagalchi Market.

rupanya ni adalah permulaan pada masalah utama kami kat Busan. nak tau menda..tunggu aku sambung nanti. kalau rajin. kehkehkeh

32 pengkomeng:

kucingorengemok said... Best Blogger Tips

sebab tu aku bercuti gi kuala ketil ke... semua orang tau cakap melayu (rasanya la)

jedi said... Best Blogger Tips

terer lu cakap korea....


aku aku tentu pakai bahasa isyarat je...hahahhah

zulfadzly. said... Best Blogger Tips

aminahsayor!!

fadhilahkamsahamidahwahab!!

ane..jibeki sakainess sakk??

Mohd Farwalis said... Best Blogger Tips

hahahhahaha aku lak rasa nak tampor makcik tu.

HELO HELO!

alien said... Best Blogger Tips

nxt time tulis atas kertas
kot makcik tu cakap ngn kertas tu, aku tatau la kan..
hahaha

❀aRaBeLLa❀ said... Best Blogger Tips

pesen x menyabor jugak lu nih ek..ekeke.
mane tau kot ahjumma tu call org tanye tempat yg lu tanye tu..

hanie said... Best Blogger Tips

@kucingorengemok

dengar kabor org kuala ketil sana..deme cakap bahasa german. betul ke idak tak tau le


kikiki

hanie said... Best Blogger Tips

@jedi

hahahah itu jam kaki tgn sume naik oi.. tunjuk kiri kanan haa..hahaha

hanie said... Best Blogger Tips

@zulfadzly.

BAGERO!



kakakakakka

hanie said... Best Blogger Tips

@Mohd Farwalis

dengan muka tak bersalahnya.. hahahaha terbakau ati ai tauu..

hanie said... Best Blogger Tips

@alien

hahaha aje melamporrr..mmg aku karate jek sedas kalau lagu tu. hahaha

hanie said... Best Blogger Tips

@❀aRaBeLLa❀

beb..masalahnye dia ambik henpon yg aku tunjuk alamat tu..pastu sibuk dok halo halo..sakit hati ke tidokkk.. hahaha

tp org Busan sbnrnye sgt warm and kind hearted..cuma mungkin ahjumma ni tak paham ape yg aku tanya.. hahahah

nama kita is rahsia said... Best Blogger Tips

eksennnnn!!!!!

tunggu entry kita kat manchester nanti.

okbai.

flipnenenmanap said... Best Blogger Tips

cuba klik kat nama org atas tu ekekekke

lelaki kucing said... Best Blogger Tips

haiii ini kita lagi.

kita is bosan dgn twitter.

ramai sangat malaun yg menyakitkan hati.

kuman di seberang laut said... Best Blogger Tips

ade sekor tu sesikit nk mencelah bedah. lepas tu butthurt.

achik ezam said... Best Blogger Tips
This comment has been removed by the author.
remi isehak said... Best Blogger Tips

awak ni dah kenape wak ejam? meroyan kt sini. asal meroyan nak main tetetk orang!! tak malu ker??

#flipnenenmilk

kupu kupu said... Best Blogger Tips

alaaaaaa sebuk je org atas tu.

nenen is mimik said... Best Blogger Tips

ade sekor tu sesikiy mcm ostat.

semua lah nk di bagik hukum.

kite jelah berdosa.

dia sorang masyuk surga.

pi lah duk syuga sorang2.

sure bosan #forevermalaon

achik ezam said... Best Blogger Tips
This comment has been removed by the author.
sundel lobang said... Best Blogger Tips

wakakakakka seb bek identiti sebenar kite berjaya kita delete.

bongok

jattakberapagreat said... Best Blogger Tips

puiiiiiiiiiiiiii katanya remi isehak.

padahal joyah sepot.

ok ok ok kbai

Albert Bos Milk said... Best Blogger Tips

heyyy sakai!! sape joyah? sape sepot? jom main sedot2. #tetibe

sepi itu jilaka said... Best Blogger Tips

lol....

baru beli barang branded dah jakun

eh terngumpat pula.

dosa tau.


okbai

hanie said... Best Blogger Tips

ni karang manap dengan wak ejam ni.. aku report as spam baru tau..


korang ni gilaaaaaaaaaaa!!! hahahahaha

achik ezam said... Best Blogger Tips

kinzir sangat.
delet komen tapi nama masih kuar rupanya!!!!!!!!

Manap The Great said... Best Blogger Tips

tu laaa...kalo x cukup ilmu didada jgn nak main komen-komen samar menyamar!!

*harap bulu dada je lebih!! puiiiii..

FarhanaLicious said... Best Blogger Tips

bukan ke busan tu ada dialect lain? kot dia tak paham la. takpun makcik tu ada masalah pendengaran. kah kah kah

Mrs Lya said... Best Blogger Tips

tak sabar tunggu sambungan. Hai saya follower baru :)
Assalamualaikum.

jo said... Best Blogger Tips

ala......
saspender nye...sambung la copek!!

Janggel said... Best Blogger Tips

kehkehkeh ..aku yakin ko salah tanya!!!! wakakakakka