Translate

Wednesday, June 23, 2010

[ review: 10 HARI KUBAH BIRU ]

Ini bukan cerita tentang pakwe nakal rambut berpintal macam mop cuba mengurat makwe cantik macam lisa surihani atau kisah makhluk mainan yang hidup dalam dunia 3-dimensi.

Bukan juga kisah cinta agung dalam romansa warna merah jambu dengan berlatar lagu memuja kekasih macam tak ada hari besok. tapi ini kisah yang bikin hati rabak, jiwa pecah, dan air mata bukan lagi yang paling mahal. Harapan, impian bersatu dalam susun baris kata yang diguna sebagai senjata dalam perjuangan. Dibidik tepat ke jantung.

Ianya seperti doa, di baca oleh seseorang, di amin kan oleh seseorang yang lain dan seseorang yang lain itu menyampaikan pula kepada mereka yang lain. Berterusan. Begitu hendaknya mesej yang ingin disampaikan.

Inilah dia hasil 10 HARI KUBAH BIRU.

Dicipta khas untuk semarak semangat Palestine. Dinukil dengan gaya SOLTURANGERS yang tersendiri. Menentang petualang bangsa rejim zionis dengan bunga bahasa yang tak susah untuk dicerna. Sudah dua episod. Dan tak mustahil akan ada episod yang seterusnya kerana ini bukan perjuangan bermusim.

klik sini dan baca. kalau kau ada hati, kau akan rasa.

SOLTURA – kami hanyalah golongan marhaen yang suka berkarya dan berseronok dengan abjad. kami suka berkawan. sebab tu kami ada di fesbuk juga. barulah hip! =P

18 pengkomeng:

citahrudin said... Best Blogger Tips

kan cekgu bagi dah lama..br skrg kamu nak siapkan homwek nih?

aihhh

keh3

.:fifi:. said... Best Blogger Tips

huish~
haha

pakcik kordi said... Best Blogger Tips

ok!koi klik terus!!!

Boy said... Best Blogger Tips

Klik jugak~

tasekM said... Best Blogger Tips

jap lagi aku klik.

ezam said... Best Blogger Tips

ni untok kempen yg ade bendera israel dlm jamban tu ke???

Jard The Great said... Best Blogger Tips

=p

tak dpt nk buka

h a n i e said... Best Blogger Tips

citah:
banyak beno keje sekolahnye..ni pun mujur dah siap..hahahaha



fifi:
haishh =P




wak kordi:
nih yg syg wak kordi lebih ni.. hahaha!!




boy:
mekasih =)




kak tasek:
baikkkkk kak..




ezam:
bukan..tapi misi dan visi adalah sama..

hahahahahaha..




jard:
wahhh jard..lame tak nampak.. =)

mirachantek said... Best Blogger Tips

biasanya kalau lewat kena denda......

h a n i e said... Best Blogger Tips

mira:
errr.....lewat bersebab cikgu!!

hehehehe :P

gadis comel said... Best Blogger Tips

alamak!!

lupa mau kelik tadi..

hehe.

h a n i e said... Best Blogger Tips

gc:
hahahah..xpe..next time boleh kelik..
skali kelik jatuh cinta okey..

hahahah

Ju Asu Ra said... Best Blogger Tips

hohoho.....cun..

niesz said... Best Blogger Tips

ermm..penuh makna nie.. :)

Ann said... Best Blogger Tips

bgus n3 yg bermakna :D
wpun tak dpt bjuang di sana, dlm dunia maya pun ok jugak kan...

Firol said... Best Blogger Tips

ha jangan lupa sinetron soltura yang masih tiada tajuk sedang ditayangkan

h a n i e said... Best Blogger Tips

ju:
hahaha...nasib smp siap :P



niezs:
hehehe... penuh makna yg tersirat..tersurat apetah lg.. =)




ann:
ini pn usaha jgk..kan.. =)

h a n i e said... Best Blogger Tips

yeop:
hahaha..kalo boss suh buat review lg..xde hal..[walopun lambat la kan.. ;P]